تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱

سرمایه گذاری بورس استرالیا

بورس استرالیا

دریافت اقامت استرالیا از طریق بورس از جمله روش های مهاجرت به این کشور شناخته می شود. بورس استرالیا سرمایه ای قریب به 2 تریلیون دلار داشته و از این نظر در بین 5 بازار بزرگ بورس جهانی قرار گرفته است. این امر باعث شده تا سرمایه گذاری در بازار بورس استرالیا به عنوان یک فرصت طلایی شناخته شود. بازار بورس استرالیا بیشترین مشتقات را در خود جای داده و می توان در بخش های مختلفی سرمایه گذاری نمود. بورس اوراق بهادار استرالیا برای اولین بار در سال 1861 و در شهر ملبورن تاسیس گردید. اقتصاد استرالیا طی سالهای اخیر رشد بسیاری داشته و روز به روز شاهد پیشرفت چشمگیر این کشور هستیم.

 

سرمایه کذلری بورس استرالیا

 

مزایای بورس استرالیا

به نظر شما اخذ اقامت استرالیا از طریق بورس چه مزایایی می تواند داشته باشد؟ مهمترین مزایای سرمایه گذاری در بورس استرالیا مربوط به موارد زیر می شود:

1.     اقتصاد یکپارچه و آزاد جهانی: یکی از مهمترین مزایای اقامت استرالیا از طریق بورس مربوط به ادغام شدن اقتصاد این کشور با اقتصاد جهانی است. طبق اعلام وزارت امور خارجه استرالیا، این کشور چهاردهمین تولید ناخالص داخلی جهان را با خود به یدک می کشد. همچنین رتبه اول آسیا را با 1.9 تریلیون دلار بودجه به خود اختصاص داده است.

2.     اقتصاد و جو سیاسی پایدار: نیروی کار متخصص و حرفه ای استرالیا باعث شده که این کشور با کشورهای پویا به رقابت پرداخته و مناسب برای سرمایه گذاری های مختلف باشد. همچنین اقتصاد پایدار استرالیا طی ده ها سال اخیر باعث جذابیت هرچه بیشتر سرمایه گذاری در این کشور شده است.

3.     رتبه 1 تولید طلا در جهان: استرالیا اولین رتبه دار تولید سنگ طلا، آهن و اورانیوم در جهان است. از این رو سرمایه گذاری در معادن این کشور از جمله برترین انتخاب ها خواهد بود.

 

معایب اقامت استرالیا از طریق بورس

اقامت استرالیا از طریق بورس ممکن است معایبی نیز به دنبال داشته باشد که از جمله مهمترین معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     کاهش جهانی بورس اوراق بهادار: همانطور که می دانید اقتصاد جهانی می تواند بر روی بورس تمامی کشورها از جمله استرالیا تاثیر بگذارد. بورس اوراق بهادار استرالیا علیرغم داشتن منابع مختلف و همچنین تقاضای بازارهای جهانی، در سالهای مختلف، رکود های مختلفی را تجربه کرده است.

2.     داشتن مالیات: دولت استرالیا برای منابع مختلف، مالیات نیز در نظر گرفته است. این مالیات می تواند بر میزان جذب سرمایه گذاران خارجی نیز تاثیر داشته باشد. طبیعتا هر فردی می داند که اقتصاد کاملا وابسته به کالاها است. از این رو کاهش قیمت کالاها می تواند بر اقتصاد و سرمایه گذاری در سهام آن تاثیر بگذارد.

 

سرمایه کذاری بورس استرالیا

 

نحوه اخذ اقامت استرالیا از طریق بورس

برای اخذ اقامت استرالیا از طریق بورس، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید.

1.     مرحله اول: در ابتدای کار باید انتخاب کنید که قصد سرمایه گذاری در چه بخشی را دارید. معادن و بانک های استرالیا به عنوان معتبرترین بستر سرمایه گذاری این کشور شناخته می شوند.

2.     مرحله دوم: همانند بورس ایران، بورس اوراق بهادار استرالیا نیز دارای کارگزاری های مختلفی است. انتخاب کارگزاری معتبر استرالیا به همان اندازه نوع سهام، حائز اهمیت است. از این رو حتما باید در انتخاب کارگزار، نهایت دقت را داشته باشید. انتخاب کارگزار بورس استرالیا، بستگی به نوع سهام و همچنین محل زندگی شما دارد. کارگزاران تعاملی برای افرادی مناسب است که تمایل به سرمایه گذاری آنلاین در بازار بورس استرالیا دارند.

3.     مرحله سوم: اغلب کارگزاری های استرالیا امکان سرمایه گذاری به صورت دمو را به کاربران می دهند. از این رو بدون واریز وجه، امکان سرمایه گذاری و تمرین در بازار اوراق بهادار استرالیا را خواهید داشت.

4.     مرحله چهارم: پس از تمرین در حساب دمو، خرید سهام را آغاز کنید. پس از بررسی های مورد نیاز، سهام مورد نظر را خریداری کنید. پس می توانید حساب خود را شارژ کرده و تجارت خود را شروع کنید.

 

اقامت استرالیا از طریق بورس

اخذ اقامت استرالیا از طریق بورس و سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور به شمار می رود. هرساله بسیاری از هموطنانمان این روش را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند. اما قبل از هرگونه اقدامی باید اطلاعاتی در این رابطه داشته باشید. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد اما بورس این کشور اخیرا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. البته برای اخذ اقامت استرالیا از طریق بورس قوانین خاصی وضع شده و باید به مقدار سرمایه گذاری دقت داشته باشید. حداقل میزان سرمایه گذاری در استرالیا برای اخذ اقامت این کشور، 2.5 میلیون دلاراسترالیا  است.

 

اخذ اقامت استرالیا

 

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا ((Subclass188Bبه منظور مشارکت در اقتصاد این کشور ارائه می شود. به صورت هر ساله بیش از 7 هزار ویزای سرمایه گذاری برای کشور استرالیا ارائه می شود. توجه داشته باشید که برای سرمایه گذاری در بورس استرالیا باید ابتدا با مسئولین مربوطه هماهنگ باشید تا شرایط کامل و به روز اخذ اقامت استرالیا به اطلاعتان برسد. همانطور که می دانید قوانین مهاجرت روز به روز تغییر می کند و از این رو شرایط را باید به روز مورد بررسی قرار دهید. در اخذ اقامت استرالیا از طریق بورس، هیچ تفاوتی برای نوع سهام قائل نشده اند و می توانید هر یک از سهام مختلف بورس اوراق بهادار استرالیا را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

 

اقامت دائم سرمایه گذاری استرالیا

بسیاری از مهاجران، تمایل به اخذ اقامت استرالیا از طریق بورس به صورت دائم را دارند. تا سال 2020 شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا بسیار ساده تر بود. اما از سال 2021 شرایط جدیدی برای اخذ اقامت دائم این کشور در نظر گرفته شده است. برخی از کشورها، امکان اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری ندارند اما خوشبختانه استرالیا، این امکان را برای مهاجران فراهم نموده است. قبل از اخذ ویزای دائم استرالیا حتما باید ویزای موقت این کشور را دریافت کرده و به مدت5 سال در یکی از شهرهای استرالیا اقامت داشته باشید. با اخذ ویزای موقت استرالیا، می توانید5سال در این کشور اقامت داشته باشید. پس از این مدت می توانید درخواست دریافت ویزای دائم استرالیا را نیز به ثبت برسانید.

سوالات متداول
حداقل مبلغی که باید در این روش سرمایه گذاری کنید 2.5 میلیون دلار استرالیاست.
خیر. در این روش داشتن مدرک زبان ضرورت خاصی ندارد.
از طریق این ویزا میتوانید به مدت 5سال و 1ماه در کشور استرالیا به کار و تحصیل و زندگی بپردازید وسپس اقامت دائم خود را دریافت کنید.
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر